2008. január 13., vasárnap

's-Hertogenbosch

A város neve 's-Hertogenbosch hollandul "the Duke's forest" - vagyis "a Herceg erdője" - jelentéssel bír. I.Henry, aki Brabant vidék hercege volt, a láp közepén talált egy erdős dűnét, mely alkalmas volt egy város alapítására, így 1185-ben városi jogokat valamint a kereskedelemhez való jogot adott den Boschnak. Napjainkra den Bosch az ipar, oktatás, közigazgatás és kultúra központjává vált. Sok nemzeti és nemzetközi vállalatnak ad otthont, mint például a Heineken vagy Tyco International. Kulturális központként a Boulevard színházfesztiválnak, Jazz in Duketown fesztiválnak ad helyet, valamint 1996-ban innen indult a Tour de France , 1997-ben a Tour Feminine. Ezenkívül mintegy 350 étterem, pub és kávézó található a belvárosban, melyek esténként mind megtelnek vidám és mosolygós fiatalokkal és idősekkel egyaránt.









de Moriaan - a legrégebbi fennmaradt tégla épület Hollandiában (13. sz.)



a városháza - tipikus holland klasszicista stílusban épült (17. sz.)









a piactér

Sint-Jan Katedrális





















3 megjegyzés:

Unknown írta...

Helló Eszter!Gyönyörűek a képek Den-Boschról!Köszi amit írtál,tegeződhetünk nyugodtan én 54 éves bajai fodrásznő vagyok !
És nagyon köszi hogy itthon is otthon (Den -Bosch)!Kinn nem volt internetem,s Poe-blogja lehetővé teszi szintén a tájékoztatást mindenről!Üdv,szeretettel:Gálos Istvánné:Margó

Eszter írta...

szia Kedves Margó!

örülök, hogy egy kis örömet okozhatok Neked ezekkel a képekkel, én is sokat nosztalgiázok mióta hazajöttem, újra és újra lapozgatva őket...:)

Névtelen írta...

olvassa el az egesz blog, nagyon jo